søndag den 4. september 2011

Klar til afgang - IFA 2011



Tasken er næsten pakke og teknikken opladet, så jeg er ved at være klar til afgang, til dette års IFA messe i Berlin. Det fleste nyheder er sluppet ud på en lang række pressemøder over de sidste par dage, så min tur kommer nok ikke til at opstøve mange nyheder, selv om jeg selvfølgeligt vil prøve. Jeg gælder mig dog til at få fingre i alle de nye spændende produkter som bliver vist for offentligheden for første gang på IFA.

Samsung har lanceret verdens største smartphone, Galaxy Note og de viste også deres seneste bud på en Honeycomb tablet, denne gang på 7,7”. Jeg skriver med vilje i datid, da Samsung er blevet presset til at fjerne den fra messen af Apple i går. Det er super ærgerligt da jeg havde glædet mig til at se den også. HTC har valgt at bruge IFA til at vise deres to nye Windows Phone mobiler. Begge kommer med den seneste version Mango. Ud over nye smartphones og tables er kategorien Ultrabooks voldsom populær på IFA. Lenovo, Toshiba og Acer har alle lanceret nye produkter i den kategori på IFA.

Ud over de oplagte ting, omtalt ovenfor, så kommer jeg til at kigge en del på udviklingen på TV fronten. Her tænker jeg mest på hvor producenterne forventer SmartTV vil bevæge sig hen og hvordan hele det connected TV kommer til at udvikle sig. Der er også nyheder på denne front som er sluppet ud fra IFA. LG er gået i samarbejde med Philips om at danne en fælles platform for udviklingen af apps til SmartTV, noget der kunne bringe rigtigt meget godt med sig.

Jeg har et rimeligt godt billede af hvad jeg søger på IFA og du kan forventet at læse mere om det lige her når jeg igen er retur. Jeg vil dog gerne forsøge at finde de ting som du ønsker at læse mere på disse sider og derfor skal du være meget velkommen til at stille spørgsmål, kommer med ideer til eller ønsker om, ting jeg skal undersøge nærmere medens jeg bevæger mig rundt på messegulvet over de næste par dage. Smid dit ønske i en kommentar og så skal jeg gøre mit bedste for at efterkomme det.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

24 timer med en elbil - erfaringer og tanker

Jeg har længe ønsket at finde ud af, hvordan det føles at leve med en elbil. Ikke fra en bil performance perspektiv, men fra et hverdags...