torsdag den 19. maj 2011

LazyDroid Web Desktop - Fjernstyr din Android mobil

Det er meget muligt at min drøm om at kunne bruge min mobil, både som min tablet og min PC, endnu ikke er gået i opfyldelse, se min artikel Mobilen til alle dine behov - En drøm som måske kan blive virkelighed, for mere om dette emne. Det skal dog ikke holde mig fra at udforske mulighederne og i jagten på måder ar bringe min mobil og min PC tættere sammen er jeg faldet over en meget interessant app til Android.

Jeg har en meget stor del af min daglige komunikation på min mobil, men er generelt ikke interesseret i at bruge min mobil når jeg ikke er på farten. Der til er både skærm og tastatur for lille og det til trods for at min Desire Z har en ganske okay størrelse skærm og et rigtigt tastatur, ikke et on screen. Jeg vil gerne have mere af min mobil på min PC skærm. Jeg vil kunne skrive sms'er, se hvem der ringer, ringe op fra telefonbogen og tilgå de apps som ikke findes til en PC, uden at skulle fiske min mobil op fra bordet.

Lazydroid  Web Desktop er netop sådan en app. Den giver adgang til en række af mobilens funktioner via et web interface. Det er funktioner som sms, kontakter, filer, clipboard og kamera. Programmet er stadig i beta så det er forventet at endnu flere ting kommer med. Det imponerende er at alt dette gøres uden at der er krav om administrator retigheder. Har man skaffet sig administrator retigheder (root) er det også muligt at lave en remote desktop af det som sker på mobilen.

Jeg giver i denne video en gennemgang af hvordan man sætter Lazydroid Web Desktop op, og giver en kort demo af dens muligheder.







Du kan downloade Lazydroid Web Desktop fra Android Marked her https://market.android.com/details?id=com.MarcelloAlbano.LazyDroidServer&feature=search_result
Samt følge med i udviklingen af LazyDroid Web Desktop her, http://lazydroid.mobile.itechcon.it/

1 kommentar:

  1. Wow... super program! Har længe ønsket mig noget stabilt til at sende SMS'er fra computeren - men helst via selve telefonen, og ikke nettet. Og her er det så :) Super anmeldelse :)

    SvarSlet

24 timer med en elbil - erfaringer og tanker

Jeg har længe ønsket at finde ud af, hvordan det føles at leve med en elbil. Ikke fra en bil performance perspektiv, men fra et hverdags...