torsdag den 19. maj 2011

Acer C20 Pico Projektor - Præsentationer i lomme format

Acer C20 Pico Projekter
Jeg har haft muligheden for at lege lidt med Acer's C20 pico projektor og jeg må sige at jeg er imponeret over at det rent faktisk er muligt at bygge en så kompakt projektor der rent faktisk kan bruges til noget. Jeg så de første af typen pico projektorer på CES tilbage i 2009 hvor de var det helt store hit. Det var dog begrænset hvad de kunne bruges til da lysstyrken slet ikke var kraftig nok til kommercielt brug. Der er tydeligvis sket en del siden da, for trods min skepsis så leverer den her faktisk varen.

Nu vokser træerne ikke ind i himlen og Acer C20 kommer aldrig til at erstatte en normal projektor, men forstil dig en situation hvor der sidder en lille gruppe mennesker i et lokale og skal se noget på den sammen skærm. I stedet for at sidde på nakken af hinanden for at se på den ene 15" bærbare skærm, så kan alle blive siddende og få det hele med i 22" til 32" (den maksimale størrelse er 66", men det kræver et rimeligt mørkt lokale) selv i et lokale med almindelig belysning. Acer C20 er lille, let og nem at bruge. Den kan ligge i tasken og være klar til brug på få sekunder. Den holder ca. 1 time på en opladning, men strømforsyningen er ikke voldsom stor og kan nemt tages med rundt, ellers kan den faktisk lades via USB porten, eventuelt fra en PC.

Jeg lavet en video, som gennemgår tilslutninger, giver en kort gennemgang af brugerfladen og viser et par realistiske situationer med data fra en PC.



2 kommentarer:

  1. Tak for videoen. Meget informativ! Jeg leder efter en tilsvarende projektor. Jeg er konsulent, og på kundebesøg har jeg ofte brug for at bruge en projektor til at vise indholdet af min laptopskærm for nogle kunder, typisk små grupper a 3-5 personer. Jeg har fundet "Aiptek V 50" http://www.kelkoo.dk/p-projektorer-127201/aiptek-v-50-19688866, "Optoma PICO" http://www.kelkoo.dk/p-projektorer-127201/optoma-pico-19584218 og "Acer C20 Pico" http://www.kelkoo.dk/p-projektorer-127201/acer-c20-pico-19688167. Hvilket produkt er bedst? Og hvad med pæren? Hvor længe holder? Og hvad koster den? Håber at du kan hjælpe ;-) Mvh Søren

    SvarSlet
  2. Min generelle viden om pico projektorere er ikke stor. Jeg havde en spændende mulighed for at teste Acer's model, men har ikke erfaring med andre modeller. På sammen måde kan jeg heller ikke hjælpe med priser på tilbehør. Jeg er glad for at du fandt min test informativ, og jeg håber du finde en passende løsning. Acer C20 vil ihvertfald passe perfekt til dit behov.

    SvarSlet

24 timer med en elbil - erfaringer og tanker

Jeg har længe ønsket at finde ud af, hvordan det føles at leve med en elbil. Ikke fra en bil performance perspektiv, men fra et hverdags...